Analysis of the Effect of Work Discipline, Quality Standards And Financial Compensation for Teacher Performance

Authors

  • Susan Grace V Nainggolan STIE Eka Prasetya Medan, Indonesia
  • Asianna Martini Simarmata STIE Eka Prasetya Medan, Indonesia

Keywords:

Work Discipline; Quality Standards; Financial Compensation.

Abstract

This study aims to study the effect of work discipline, quality standards and financial compensation on teacher performance. The three independent variables in this study are work discipline (X1), quality standards (X2) and financial compensation (X3), while the dependent variable is teacher performance (Y). There were 25 respondents from a total of 50 populations. Multiple regression analysis method is the right method used in this study. The goal is to identify current issues and convey attitudes that are consistent with known facts. The research findings show that simultaneously the existence of work discipline, quality standards and financial compensation can significantly worsen teacher performance with the results Fcount > Ftable (65.443 > 2.72) or in a percentage of 71.6%.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arifa, F. N. (2020). PPPK Guru Sebagai Pemenuhan Kekurangan Tenaga Pendidik. Info Singkat, XII(23).

Budiman, M. R. (2021). PROFESI GURU DAN PERAN UTAMANYA. Seri Publikasi Pembelajaran, 1(2).

Dalyono, B. (2019). Guru Profesional sebagai Faktor Penentu. Bangun Rekaprima, 2(3).

Darmiatun, S., & Nurhafizah, N. (2019). Peningkatan Kopetensi Pedagogig dan Profesional Guru TK Melalui Program Diklat Pengembangan Keprofesian Berkelanjutan (PKB) di Kabupaten Dharmasraya. Jurnal Pendidikan Tambusai, 3(2).

Farmawati, E., Ramli, A., & Rahmatullah, R. (2018). FAKTOR- FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KINERJA GURU EKONOMI PADA SMA NEGERI DI KOTA MAKASSAR. JEKPEND: Jurnal Ekonomi Dan Pendidikan, 1(2). https://doi.org/10.26858/jekpend.v1i2.7267

Febyolla Presilawati. (2016). Pengaruh Kompensasi Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Guru SMAN Negeri 6 Banda Aceh. JURNAL VISIONER & STRATEGIS, 5(2), 83–94.

Gemnafle, M., & Batlolona, J. R. (2021). Manajemen Pembelajaran. JURNAL PENDIDIKAN PROFESI GURU INDONESIA (JPPGI), 1(1). https://doi.org/10.30598/jppgivol1issue1page28-42

Hamdani, M. D. A. L. (2017). Manajemen Pembelajaran Modern. Jurnal Pendidikan Profesi Guru Indonesia, 11(1).

Harwanti, N. A. S., & Rumiati, A. T. (2021). Pengelompokkan Mutu Sekolah Dasar Di Indonesia Berdasarkan Standar Nasional Pendidikan dengan Metode Fuzzy C-Means. Jurnal Sains Dan Seni ITS, 9(2). https://doi.org/10.12962/j23373520.v9i2.53312

Helmi, A. F. (2011). DISIPLIN KERJA Avin Fadilla Helmi. Buletin Psikologi, 2.

Herwansah, D., & Susanto, R. (2021). Analisis Kajian Keterkaitan Kompetensi Profesional dengan Kinerja Guru. Jurnal Pedagogi Dan Pembelajaran, 4(2). https://doi.org/10.23887/jp2.v4i2.33371

IB, R. N. (2022). Kepemimpinan Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Profesionalisme Guru Di Smpn 1 Katibung Lampung Selatan. El-Idare: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 8(1). https://doi.org/10.19109/elidare.v8i1.11309

Ikbal, P. A. M. (2018). MANAJEMEN PENGEMBANGAN KOMPETENSI PROFESIONAL GURU. Jurnal Isema : Islamic Educational Management, 3(1). https://doi.org/10.15575/isema.v3i1.3283

Lafendry, F. (2020). Kualifikasi dan kompetensi guru dalam dunia pendidikan. Jurnal Pendidikan Islam (2020), 3.

Lestari, M. (2021). Keahlian Khusus Seorang Tenaga Pendidik. Seri Publikasi Pembelajaran: Profesi Keguruan, 1(2).

Mukhlish, M. (2019). PENDIDIK DALAM PERSPEKTIF HADITS RASULULLAH SAW. Jurnal Sains Riset, 9(1). https://doi.org/10.47647/jsr.v9i1.54

Munawir, M., Aliya, N., & Bella, Q. S. (2022). Pengembangan Profesi dan Karir Guru. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 7(1). https://doi.org/10.29303/jipp.v7i1.339

Nugraha, A., & Tjahjawati, S. S. (2018). Pengaruh Kompensasi Terhadap Kinerja Karyawan. Jurnal Riset Bisnis Dan Investasi, 3(3). https://doi.org/10.35697/jrbi.v3i3.942

Pongantung, H., Adolfina, & Taroreh, R. N. (2018). Pengaruh Pemberian Insentif Dan Disiplin Kerja Terhadap Prestasi Kerja Di Pt. Hasjrat Abadi Cabang Manado. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 6(4).

Purnomo, A. (2019). Pelatihan Pengembangan Perangkat Pembelajaran IPS Berorientasi pada Perpres Nomor 87 Tahun 2017 pada Forum Guru Ambarawa. Jurnal Panjar: Pengabdian Bidang Pembelajaran, 1(2). https://doi.org/10.15294/panjar.v1i2.29726

Purwanti, M., & Kurniawan, A. (2022). Meningkatkan Kualitas Laporan Keuangan Koperasi Melalui Penerapan Sistem Akuntansi Dan Kompetensi (Studi Pada Koperasi Di Kota Bandung). STAR, 10(3). https://doi.org/10.55916/jsar.v10i3.38

Ramadhani, D. A., & Muhroji, M. (2022). Peran Guru dalam Meningkatkan Motivasi Belajar pada Peserta Didik di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(3). https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i3.2960

Riadi, M. (2020). Populasi dan Sampel Penelitian (Pengertian, Proses, Teknik Pengambilan dan Rumus). Www.Kajianpustaka.Com, 2020.

Rina, Abu Talkah, & Daroini, Ahsin. (2020). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kinerja Guru SMK PGRI 1 Nganjuk. Journal of Chemical Information and Modeling, 20(April).

Rinaldi, K. (2022). Penerapan Sanksi Terhadap Siswa/Siswi yang Melakukan Pelanggaran di Luar Sekolah. JURPIKAT (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat), 3(1). https://doi.org/10.37339/jurpikat.v3i1.812

Satria, B. (2021). PERAN KEPEMIMPINAN TRANSFORMASIONAL DAN MOTIVASI KERJA DALAM MEMPENGARUHI KINERJA KARYAWAN PT. XYZ. Jurnal Bisnis, Ekonomi, Manajemen, Dan Kewirausahaan. https://doi.org/10.52909/jbemk.v1i1.25

Sirait, J. E. (2021). Analisis Pengaruh Kompetensi Guru Terhadap Keberhasilan Pembelajaran di Sekolah Dasar Bethel Tanjung Priok Jakarta Utara. Diegesis : Jurnal Teologi, 6(1). https://doi.org/10.46933/dgs.vol6i149-69

Suendarti, M., & Lestari, W. (2020). Kemampuan Keterampilan Dasar Mengajar Guru MIPA dalam Pembelajaran Kurikulum 2013. Titian Ilmu: Jurnal Ilmiah Multi Sciences, 12(2). https://doi.org/10.30599/jti.v12i2.612

Sugiyono. (2018). Teknik Analisis Kualtitatif. Teknik Analisis.

Syafnidawaty. (2020). Apa Itu Populasi Dan Sampel Dalam Penelitian - Universitas Raharja. In Https://Raharja.Ac.Id/2020/11/04/Apa-Itu-Populasi-Dan-Sampel-Dalam-Penelitian/.

Syamra, Y. (2016). PENGARUH KOMPENSASI FINANSIAL DAN MOTIVASI KERJA GURU TERHADAP KINERJA GURU SMK NEGERI PARIWISATA DI KOTA PADANG. Economica, 4(2). https://doi.org/10.22202/economica.2016.v4.i2.628

W, S. (2022). Pengembangan Kurikulum: (Sebagai Peran Guru Profesional). EDUKATIF : JURNAL ILMU PENDIDIKAN, 4(3). https://doi.org/10.31004/edukatif.v4i3.2645

Widyanto, I. P. (2021). Manajemen Pembelajaran Higher Order Thinking Skills di Perguruan Tinggi Keagamaan. Prosiding Webinar Nasional IAHN-TP Palangka Raya, No. 6 Tahun 2021, 6.

Yadewani, D., & Wijaya, R. (2017). Pengaruh e-Commerce Terhadap Minat Berwirausaha. Jurnal RESTI (Rekayasa Sistem Dan Teknologi Informasi), 1(1). https://doi.org/10.29207/resti.v1i1.6

Downloads

Published

2023-07-30

How to Cite

Nainggolan, S. G. V., & Simarmata, A. M. (2023). Analysis of the Effect of Work Discipline, Quality Standards And Financial Compensation for Teacher Performance. Jurnal Ekonomi, 12(3), 1471–1477. Retrieved from https://ejournal.seaninstitute.or.id/index.php/Ekonomi/article/view/2624