Literature Review Study: Factors That Influence Customer Satisfaction
Keywords:
Factors, Customer SatisfactionAbstract
Satisfaction can be defined as a person's feeling of satisfaction, pleasure and relief due to consuming a product or service. Satisfaction level is a function of the difference between perceived performance and expectations. If performance is below expectations, then consumers will be very disappointed, if performance meets expectations then consumers will be very satisfied. This research uses the literature review method, which is an explanation of theories, findings and other research sources taken from references to become the basis for conducting research. Based on theory, relevant articles and discussions, a hypothesis can be formulated for further research: That if customers give good perceptions of quality, product, price, service quality, emotional factors, customer relationship management, service quality, and word of mouth, then This will have a positive effect on consumer satisfaction.
Downloads
References
Anam, K. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga Dan Citra Merek Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus Pada Rental Mobil Mitra Transport). Jurnal Ilmu dan Riset Akuntansi, Vol.1, No.1, Hal:1-5
Ayu Bunga Pertiwi. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan : Analisis Presepsi Harga, Kualitas Pelayanan, Dan Kepuasan Pelanggan, JIMT : Jurnal Ilmiah Manajemen Terapan
Dani Agung Wicaksono. (2022). Faktor – Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan. ULIL ALBAB : Jurnal Ilmiah Multidisiplin
Diana Rahmawati. (2020). Analisi Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Mahasiswa. Universitas Negeri Yogyakarta
Fibria Anggraini Puji Lestari. (2019). Faktor –Faktor Yang Mempengaruhi Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal : Sosio Ekons
Idham Fahmi. (2021). Faktor –Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Pelanggan : Citra Merek, Lokasi Dan Kualitas Produk. Jurnal Ekonomi Dan Manajemen Volume 2, Issue 5
Ika Apriasty,et.all. (2022). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Pelanggan: Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Harga. Jurnal Multi Ilmu Displin
Kotler, P., dan Keller, K. (2019), Marketing Management Fourtheenth Edition. England : Pearson Education Limited
Marlina Kurnia,et.all. (2019). Kepuasan Konsumen : Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi. Balance Vol. XV No. 1
Matheus Leonard,et.all. (2023). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Pelanggan. Jurnal Riset Manajemen Volume.1, No.1
Oktaviani. (2021). Faktor-faktor yang Mempengaruhi Kepuasan Nasabah. Jurnal Ilmiah Aset
Razak, I. (2019). Pengaruh Kualitas Produk terhadap. Jurnal Manajemen Bisnis Krisnadwipayana, 7(2), 1–14.
Siswanto, S. (2019). Membangun Citra Perusahaan. Jakarta: Damar Mulia Pustaka.
Snyder, H., (2019). Literature review as a research methodology: An overview and guidelines. Journal of Business Research, 104, pp.333-339.
Tjiptono, Fandy. 2019. "Pemasaran Jasa Edisi Terbaru." Yogyakarta: Penerbit Andi.
Tiara Nurhikmah. (2022). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan Layanan Transportasi Online. JIMT : Jurnal Ilmiah Manajemen Terapan
Utami, I. & Jatra, I. M. (2015). Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Restoran Baruna Sanur. E-Jurnal Manajemen Unud, 4 (7),2302–8912.