IMPACT OF EQ AND CULTURE OF CONSUMERISM TO INTEREST IN ONLINE SHOPPING BASED ON LIVE STREAMING ON SOCIAL MEDIA
Keywords:
Consumerism Culture, EQ, Live Streaming, Online ShoppingAbstract
Technological developments penetrate all aspects. Live Streaming on efouria social media is hard to contain. This study aims to see the impact of EQ and consumerism culture on online shopping interest based on Live Streaming on Social Media. Types of quantitative research. The student population of the Politeknik Unggul LP3M Accounting and Computerized Accounting Study program. The sample is 84 students. The study results found that consumerism culture and Emotional Quotient (EQ) had an impact on online shopping interest. The p-sig value is 0.000 < 0.05
Downloads
References
Baradja, L., & Oktaviani, A. A. (2021). Pengaruh Kecerdasan Emosional (EQ) Mahasiswa dan Metode Pengajaran Dosen Terhadap Tingkat Pemahaman Akuntansi. Jurnal Akuntansi Trisakti, 8(1), 41–50.
Candra, V., Simarmata, N. I. P., Mahyuddin, M., Purba, B., Purba, S., Chaerul, M., Hasibuan, A., Siregar, T., Sisca, S., & Karwanto, K. (2021). Pengantar Metodologi Penelitian. Yayasan Kita Menulis.
Christianti, Y. D., Amir, V., & Suhasto, R. B. I. N. (2021). Paradoks Konsumerisme “Manusia Akuntansi” Studi Fenomenologi Transendental Perilaku Konsumsi di Era Industri 4.0 dalam Pandangan Islam. JURNAL ILMIAH EDUNOMIKA, 5(02).
Fitriani, E. (2021). Penguatan Masyarakat Konsumen Abad Ke-21: Studi Kasus Konsumerisme Fast Fashion di Inggris. Paradigma: Jurnal Kajian Budaya, 11(2), 238–262.
Fitriani, F., & Lelawati, N. (2021). Pengaruh Kecerdasan Intelektual, Kecerdasan Emosional, dan Kecerdasan Spiritual terhadap Loyalitas Nasabah pada KCP Bank Syariah Indonesia di Kota Metro-Lampung. Jurnal Indonesia Sosial Sains, 2(9), 1477–1488.
Irwanti, R. U., & Haq, A. H. B. (2021). Alexithymia pada Generasi Milenials. Jurnal Ilmu Sosial Humaniora Indonesia, 1(1), 61–66.
Kamal, B., Utami, E. U. S., & Zamami, N. (2021). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Penggunaan Ojek Online di Kota Tegal pada Masa Pandemi Covid 19. Jurnal Akuntansi Indonesia, 10(2), 111–128.
Komari, A., Indrasari, L. D., Tripariyanto, A. Y., Santosa, H. B., & Rahayuningsih, S. (2021). Edukasi Pemasaran Digital di Era Pandemi Covid-19 pada Rumah Produksi Baso Aci Tata Snack. Community Empowerment, 6(4), 675–681.
Kusumawardani, M. R., Wahyu, B., & Suwarsono, B. (2021). Kecerdasan Intelektual, Kecerdasan Emosional, Kecerdasan Spiritual Dan Organizational Citizenship Behavior Terhadap Kinerja Pegawai. Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal, 7(3), 1263–1272.
Kuswandi, D. (2021). Peran Kepuasan Pelanggan dalam Memediasi Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Berbelanja Online. Jurnal Indonesia Sosial Sains, 2(10), 1663–1681.
Mujahidah, A. N. (2021). Analisis Perilaku Konsumtif dan Penanganannya. Indonesian Journal of School Counseling: Theory, Application, and Development, 1(1), 1–10.
Nurcahayati, S., Dewi, W. C., & Tanjung, A. W. (2021). Pengaruh Konsep Diri, Kecerdasan dan Perilaku Konsumtif Terhadap Literasi Keuangan di SMK Lingga Kencana Depok. Jurnal Semarak, 4(3), 45–54.
Prayanthi, I. (2021). Perbandingan Persepsi Berbelanja secara Online Antara Generasi X Dan Y. CogITo Smart Journal, 7(1), 52–60.
Purba, Ramen A, Rofiki, I., Purba, S., Purba, P. B., Bachtiar, E., Iskandar, A., Febrianty, F., Yanti, Y., Simarmata, J., & Chamidah, D. (2020). Pengantar Media Pembelajaran. Yayasan Kita Menulis.
Purba, Ramen A, Sudarso, A., Silitonga, H. P., Sisca, S., Supitriyani, S., Yusmanizar, Y., Nainggolan, L. E., Sudirman, A., Widyastuti, R. D., & Novita, A. D. (2020). Aplikasi Teknologi Informasi: Teori dan Implementasi. Yayasan Kita Menulis.
Purba, Ramen Antonov. (2018). Memprediksi Prestasi Mahasiswa Politeknik Unggul LP3M dengan Menggunakan Jaringan Saraf Tiruan dan Fuzzy. SEMNASTEKNOMEDIA ONLINE, 6(1), 2–12.
Purba, Ramen Antonov. (2021). Application design to help predict market demand using the waterfall method. Matrix: Jurnal Manajemen Teknologi Dan Informatika, 11(3), 140–149.
Ryhan, A., & Baskoro, D. N. (2021). Motivasi Penonton Livestream di Aplikasi Twitch. Ganaya: Jurnal Ilmu Sosial Dan Humaniora, 4(2), 339–355.
Sari, N. N., & Irmayanti, N. (2021). Hubungan Self Control terhadap Perilaku Konsumtif Belanja Online pada Mahasiswa. PSIKOWIPA (Psikologi Wijaya Putra), 2(2), 32–41.
Siregar, I. A. (2021). Analisis Dan Interpretasi Data Kuantitatif. ALACRITY: Journal of Education, 39–48.
Sofyan, M., Rulandari, N., & Sari, Y. (2021). Analisis Proses Keputusan Pembelian Online Pada Shopee Mall Indonesia. Jurnal Ilmiah Ekonomi Bisnis, 26(3), 306–315.
Suryati, N., & Salehudin, M. (2021). Program Bimbingan Dan Konseling Untuk Mengembangkan Kecerdasan Spiritual Dan Emosional Siswa. EDUKATIF: JURNAL ILMU PENDIDIKAN, 3(2), 578–588.
Yanti, H. (2021). Impementasi Pendidikan Nilai-Nilai Karakter di Sekolah. Al-Kahfi: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 6(1), 55–78.
Yuniarti, Y., Tan, M. I., Siregar, A. P., & Amri, A. I. S. (2021). Faktor Yang Mempengaruhi Impulse Buying Konsumen Saat Moment Hari Belanja Online Nasional (HARBOLNAS). Jurnal Manajemen Terapan Dan Keuangan, 10(01), 153–159.
Zuliyati, Z., Triyanto, W. A., & Handayani, R. T. (2021). Peranan E-Commerce dalam Meningkatkan Daya Saing Keuangan Inklusif UMKM di Kabupaten Kudus yang Berbasis Fintech. Jurnal Akuntansi Indonesia, 10(2), 187–199.