STRATEGIC MARKETING ANALYSIS FOR CICI CATERING: A CASE STUDY IN MAMUJU DISTRICT
Keywords:
Strategic Marketing, Cici Catering, Mamuju DistrictAbstract
The analysis of Cici Catering Food Stall in Mamuju Regency highlights its internal strengths, such as practical presentation of local delicacies, affordable pricing, and consistent flavors, balanced by weaknesses like limited promotion and variety. External opportunities include community favoritism, job creation, and partnerships, while threats encompass emerging competitors, price rivalry, and pandemic-related challenges. The IFAS and EFAS evaluations position the business in SWOT Quadrant 1, indicating a balanced alignment of strengths and opportunities. With a score of 0.74, the conclusion is that Cici Catering Food Stall is a growing enterprise, poised to capitalize on strengths, address weaknesses, seize opportunities, and navigate challenges. Emphasizing innovation, menu expansion, and quality customer experiences will likely drive its ongoing success.
Downloads
References
Abdullah, Thamrin dan Francis Tantri. (2014). “Manajemen Pemasaran”. Edisi pertama. Cetakan ketiga. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.
Afiyanti, Yati & Rachmawati, Imami Nur. (2014). “Metodologi Penelitian Kualitatif”. Dalam Riset Keperawatan. Jakarta: Rajawali Press.
Ali Asad (2019). “Analisis Strategi Pemasaran Rumah Makan Kedai Jomer Parakan Dalam Menghadapi Persaingan Usaha”. Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.
Buchari Alma., (2016). “Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa”. Bandung. Alfabeta
Basu Swasta, Dharmesta Dan Irawan, (2011). “Manajemen Pemasaran Modern”, Liberty, Yogyakarta.
Babun Suharto. 2016. Marketing Mix Pendidikan. Cetakan pertama (1). PT. Lkis Pelangi Aksara Yogyakarta. Hal. 84
Eddy Yusuf 2016.,Manajemen Strategis. Edisi Pertama. CV. Andi Offset Yogyakarta
Gian Dwi Jayanti. Analisa Swot Untuk Mengetahui Positioning Perusahaan Dalam Menentukan Strategi Perusahaan Pada UD.MahKabupaten Gempol (jurnal). Prodi Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis.Universitas Bhayangkara Surabaya
Hasan Ali. (2008). “Marketing”, Yogyakarta: Media Pressindo.
Kasmir. (2010). “Pemasaran Usaha”. Jakarta: Kencana Prenada Media Group
Kotler dan Keller. (2016). “Marketing Managemen”. Jakarta: Erlangga
Kotler, P. & Amstrong, G. (2014). ”Prinsip prinsip pemasaran” . Edisi 12, jilid 1. Jakarta: Erlangga
Karim, A. A. (2010). “Usaha Islam”. Jakarta: Pt Rajagrafindo Persada.
Laksana, F. (2008). “Manajemen Pemasaran”. Yogyakarta: Graha Ilmu
Mulyadi. (2010). “Akuntansi Manajemen”, Edisi ketiga, Jakarta: Salemba Empat
Muri Yusuf. 2014. “Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif & Penelitian Gabungan”. Jakarta : prenadamedia group.
Mamik, 2015., Metodologi Kualitatif. Zifatama Publisher, Cetakan Pertama. Sidoarjo
Nafarin, M. (2015). “Penganggaran Perusahaan”. Edisi tiga. Jakarta: Salemba Empat
Sulfiana (2020). “Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Rumah Makan Mbak Daeng Alauddin Makassar”. Universitas Muhammadiyah Makassar Makassar.
Tjiptono, F. (2015). “Strategi Pemasaran” . Yogyakarta: Andi.
Tjiptono dan Diana. (2016). “Pemasaran”. Yogyakarta: Andi Offset
Tarigan, Robet Natalius. (2009) “Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Nasabah Menabung Di Usaha Rakyat Indonesia Cabang Binjai”. Thesis. Medan: Sekolah Pascasarjana Universitas Sumatera Utara.
Wijaya dan Aryanti. (2018). “Journal Of Economic, Business And Accounting”.