EXAMINING THE IMPACT OF PROMOTION AND SERVICE QUALITY ON CUSTOMER SAVINGS DECISIONS AT BANK SULSELBAR SYARIAH IN MAMUJU REGENCY
Keywords:
Promotion, Service Quality, Customer Savings Decisions, Bank Sulselbar Syariah in Mamuju RegencyAbstract
This study investigates the factors influencing customer deposit decisions at Bank Sulselbar Syariah in Mamuju Regency. Using observation, interviews, questionnaires, and documentation, the research analyzes the impact of Promotion and Service Quality on customer choices. Results reveal that both variables positively and significantly affect deposit decisions. Effective promotions and high-quality services influence customers to select the bank. Additionally, a simultaneous test demonstrates their combined significant influence. This highlights the importance of coordinated promotional efforts and exceptional service quality in shaping customer decisions. The findings offer practical insights for enhancing marketing strategies and services in the banking sector, fostering customer trust, satisfaction, and increased deposits.
Downloads
References
A Wawan, Dewi M. 2010. Teori dan Pengukuran Pengetahuan, Sikap dan Perilaku Manusia. Yogyakarta: Nuha Medika
Dendawijaya, Lukman. 2005. Manajemen Perbankan. Jakarta : Ghalia Indonesia.
Fandy, Tjiptono. 2011. Service Management Mewujudkan Layanan Prima. Edisi 2. Yogyakarta: Andi.
Fatwa MUI No. 1 Tahun 2004 tentang Keharaman Bunga Dalam Lembaga Keuangan
Ghozali, Imam. 2011. “Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS”. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hasan, Ali. 2009. Marketing dari Mulut ke Mulut. Yogyakarta: Media Pressindo.
Husain usman, Akbar, Purnomo Setiady, 2009. Metode Penelitian Sosial, Jakarta: Bumi.
Ismail, M.F.S. 2011. Attitude and Practices Regarding Cervical Cancer and Screening Among Women Visiting Primary Health Care in Qatar. EMHJ.
Jusuf, Jopie, 2004. Pengaruh Biaya Operasional Terhadap Rentabilitas pada Sektor Perbankan. Fakultas Ekonomi Universitas Komputer Indonesia.
Karim, Adiwarman, 2006. Bank Islam; Analisis Fiqih dan Keuangan, Raja Grafindo Persada, Jakarta
Kasmir. 2012. Manajemen Perbankan. Jakarta : PT.Grapindo Persada
Kasmir. (2017). Bank dan Lembaga Keuangan Lainnya, edisi revisi, Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Kotler, Philip dan Kevin L. Keller. 2009. Manajemen Pemasaran terj: Bob Sabran. Edisi 13 Jilid 1 dan 2. Erlangga:Jakarta
Misbach, Irwan. 2013. Bank Syariah: Kualtas Layanan, Kepuasan dan Kepercayaan. Makassar: Alauddin Press
Muhammad Djumhana, 2008. Asas-asas Hukum Perbankan Indonesia, citra aditya, Bandung.
Notoatmodjo. Wawan dan Dewi, 2010. Teori dan Pengukuran Pengetahuan , Sikap dan Perilaku Manusia. Yogyakarta : Nuha Medika.
Rostini dan Margono, 2002. Metodologi Penelitian Pendidikan, Cetakan Kedua. Jakarta: Rineka Cipta.
Sudarsono. 2008. Bank dan Lembaga Keuangan Syariah. Yogyakarta: Ekonisia
Sumodiningrat, Gunawan, 2002. Metode Penelitian Kuantitatif Dan Kualitatif, Jakarta, PT. Gramedia Pustaka Utama
Sugiyono. 2015. Metode penelitian pendidikan. Bandung: Alfabeta
Siamat, Dahlan. (2004), Manajemen Lembaga Keuangan. Edisi Keempat. Jakarta: Lembaga Penerbit Fakultyas Ekonomi Universitas Indonesia
Surat Keputusan Menteri Keuangan Republik Indonesia No. 792 Tahun 1990 tentang Lembaga Keuangan
Swastha Basu, Irawan dan Rusdiana, 2014. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta : Liberty.Tim Penyusun Buku Panduan Penulisan Proposal Penelitian dan Skripsi, 2015, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Muhammadiyah Mamuju
Tjiptono Fandy, Ph.D, 2014, Pemasaran Jasa, Andi, Yogyakarta,
Undang-Undang Nomor 10 Tahun 1998 tentang Perubahan Undang-Undang No. 7 Tahun 1992 tentang Perbankan. Jakarta: Gramedia
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 21 Tahun 2008 tentang Perbankan Syariah
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 10 Tahun 1998 Tentang Perbankan, Jakarta.
Undang-Undang Nomor. 7 tahun 1992 tentang Perbankan Di Indonesia
Zainul Arifin, 2009. Dasar-Dasar Manajemen Bank Syariah, Jakarta: Alvabet