THE EFFECT OF ORGANISATIONAL CULTURE, POSITION PROMOTION AND SERVICE QUALITY ON EMPLOYEE PERFORMANCE OF THE POPULATION AND CIVIL REGISTRATION OFFICE OF KERINCI REGENCY

Authors

  • Yass Andria Management, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi KBP Padang, Indonesia
  • Yonet Efendi Management, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi KBP Padang, Indonesia
  • Donal Candra Management, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi KBP Padang, Indonesia
  • First Fardian Management, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi KBP Padang, Indonesia

Keywords:

Organizational culture, position promotion, service quality

Abstract

This research aims to determine the influence of Organizational Culture, Position Promotion and Service Quality on the Performance of Population and Civil Registration Service Employees in Kerinci Regency. This research uses qualitative and quantitative research methods, where the sampling technique uses a total sampling technique, with a total sample of 31 employees of the Kerinci Regency Population and Civil Registration Service. The analysis technique is multiple regression analysis. The results of this research are both partial and simultaneous Organizational Culture, Position Promotion and Service Quality on Employee Performance of the Kerinci Regency Population and Civil Registration Service The purpose of this study was to determine whether there is an influence.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Liestyodono and Purwaningdyah, “Meningkatkan Kompetensi Aparatur Pemerintah Daerah dalam Mewujudkan Good Governance,” J. Kebijak. dan Manaj. PNS, vol. 2(8), pp. 12–15, 2015.

Mangkunegara, Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Bandung: Remaja Rosdakarya, 2017.

F. Setiawan and A. A. Sg. Kartika Dewi, “Pengaruh kompensasi dan lingkungan kerja Terhadap kinerja karyawan pada cv. Berkat Anugrah,” E-Jurnal Akunt. Univ. Udayana. 9.1, vol. 1, no. ISSN: 2302-8556, pp. 27–37, 2018.

S. Dunggio, “Pengaruh Budaya Organisasi Terhadap Kinerja Pegawai Di Kantor Camat Dungingi Kota Gorontalo,” Publik J. Manaj. Sumber Daya Manusia, Adm. dan Pelayanan Publik, vol. 7, no. 1, pp. 1–9, 2020, doi: 10.37606/publik.v7i1.114.

A. Pratama, “Pengaruh Budaya Organisasi Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT Bank Negara Indonesia KCP Pamulang Tangerang Selatan. , , .,” J. Madani Ilmu Pengetahuan, Teknol. dan Hum., vol. 3(2), pp. 202–211, 2020.

A. . Mangkunegara, Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Bandung: Remaja Rosdakarya, 2020.

B. Prabowo, “Pengaruh Promosi Jabatan Terhadap Motivasi kerja Dan Prestasi Kerja (Studi Pada Karyawan PT Telkom Indonesia Witel Jatim Selatan Malang),” J. Media Ekon. Dan Manaj., vol. 11(3), pp. 1–10, 2021.

M. Hasibuan, Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Sinar Grafika, 2017.

M. Hasibuan, Manajemen Sumber Daya Manusia (Edisi Revi). Jakarta: PT Bumi Aksara, 2016.

A. Nalendra, “Pengaruh Implementasi Kebijakan dan Budaya Organisasi Terhadap Kualitas Pelayanan Publik,” J. Mitra Manaj., vol. 3(2), pp. 1–10, 2018.

M. Ayunda, T. Nur, and Y. F. Basori, “Pengaruh Budaya Organisasi Terhadap Kualitas Pelayanan Pembuatan E-KTP Di Dinas Kependudukan Dan Pencatatan Sipil Kabupaten Sukabumi,” Ekuitas, vol. 9(3), pp. 1–12, 2020.

W. Ishak, D. Hais, and & A. Lisda, “Pengaruh Budaya Organisasi Terhadap Kualitas Pelayanan Publik Pada Kantor Samsat Kabupaten Gorontalo,” J. EMBA J. Ris. Ekon. Manajemen, Bisnis Dan Akunt., vol. 3(2), pp. 1–17, 2022.

Rivai, Veitzal, and D. Mulyadi, Kepemimpinan dan Perilaku Organisasi. Jakarta: Rajawali Pers, 2011.

L. Nurjannah and Syamsir, “Pengaruh Integritas dan Disiplin Kerja Pegawai Terhadap Kualitas Pelayanan Publik di Dinas Dukcapil Kabupaten Lima Puluh Kota,” J. Sekr. Dan Manaj., vol. 1(2), pp. 1–10, 2022.

M. H. Anggraeni and Muhsin, “Pengaruh budaya organisasi, motivasi kerja, lingkungan kerja, dan promosi jabatan terhadap kualitas pelayanan KTP-el di kantor kelurahan se-Kecamatan Semarang Barat,” J. Ekon. Mod., vol. 7(1), pp. 42–52, 2020.

Downloads

Published

2023-11-21

How to Cite

Yass Andria, Yonet Efendi, Donal Candra, & First Fardian. (2023). THE EFFECT OF ORGANISATIONAL CULTURE, POSITION PROMOTION AND SERVICE QUALITY ON EMPLOYEE PERFORMANCE OF THE POPULATION AND CIVIL REGISTRATION OFFICE OF KERINCI REGENCY . Jurnal Ekonomi, 12(04), 1632–1638. Retrieved from https://ejournal.seaninstitute.or.id/index.php/Ekonomi/article/view/3210