The Influence Of Marketing Mix On Decisions To Purchase Chips At Kreasi Nailah Stores

Authors

  • Rizky Darmawan Management, Sukma College of Management Sciences, Jl. Sakti Lubis, Siti Rejo I, District. Medan City, Medan City, North Sumatra 20219, Medan, Indonesia
  • Ade Rahma Ayu Management, Sukma College of Management Sciences, Jl. Sakti Lubis, Siti Rejo I, District. Medan City, Medan City, North Sumatra 20219, Medan, Indonesia

Keywords:

Marketing Mix, Buying Decision, MSMEs

Abstract

The purpose of this research is to find out whether there is an influence of the Marketing Mix on the decision to purchase chips at the Kreasi Nailah store. This research uses a quantitative approach using a questionnaire for data collection. Respondents in this study totaled 80 people. Hypothesis testing and data analysis were carried out using SPSS version 25 software. This research revealed several significant relationships: First, the product has a partially significant influence on purchasing decisions. Second, price has a partially significant influence on purchasing decisions. Third, place has a partially significant influence on purchasing decisions. Fourth, promotions have a partially significant influence on purchasing decisions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anggraini, S. A., & Ayu, A. R. (2023). The Influence of The Marketing Mix on The Decisions Of UMKM In Choosing People’s Business Credit in The Covid-19 Pandemic Time at BRI Unit Karya Medan. Jurnal, 1(1), 12–19. https://ijosthes.org/index.php/j/article/view/9

Arikunto, Suharsimi (2010). Analisis Usahatani Bawang Merah (Allium cepa L.) di Desa Pandan Blole Kecamatan Ploso Kabupaten Jombang. (2021): Lembaga Penelitian dan Pengabdian kepada Masyarakat Universitas KH. A. Wahab Hasbullah.

Cristanto, A. R. (2021). PROGRAM STUDI DIIIAKUNTANSI.

Gunawan (2022), Keputusan Pembelian Konsumen Marketplace Shopee Berbasis Social Media Marketing: PT Inovasi Pratama Internasional.

Jayanti Mandasari, D., Widodo, J., & Djaja, S. (2019). Strategi Pemasaran Usaha Mikro, Kecil Dan Menengah (UMKM) Batik Magenda Tamanan Kabupaten Bondowoso. JURNAL PENDIDIKAN EKONOMI: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 13(1), 123. https://doi.org/10.19184/jpe.v13i1.10432

Kotler & Armstrong (2019). Turbulensi Marketing: Penerbit Berseri.

Kotler & Armstrong (2020). KOMUNIKASI PEMASARAN: Konsep dan Aplikasi di Era Digital: Airlangga University Press.

Kotler & Keller (2022), PSIKOLOGI PEMASARAN SOCIETY 5.0: Strategi Penjualan Maksimal Era Society 5.0: PT. Sonpedia Publishing Indonesia.

Malonda, M. M., Moniharapon, M., dan Loindong, S. S. R. (2019). Analisis SWOT dalam Menentukan Strategi Pemasaran Pada Rumah Makan Baksi Baper Jogja. Jurnal EMBA Vol.7, No.3, Hal. 3827-3836. https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/emba/article/view/24882.

Priyatno, Dwi (2013). Manajemen Sumber Daya Manusia. CAPS: Yogyakarta.

Rauf, A., Manullang, S. O., P.S, T. E. A., Diba, F., Akbar, I., Awaluddin, R., Muniarty, P., Firmansyah, H., Mundzir, A., Manalu, V. G., Sembiring, G. D., Rahajeng, E., Apriyanti, M. D., Riorini, S. V., & Yahawi, S. H. (2021). Digital Marketing: Konsep dan Strategi. Penerbit Insania.

Saefullah Kurniawan. (2020). Pengantar manajemen. Jakarta : Prenada Media Group.

Simalungun, K. (2023). Analisis tingkat pendapatan umkm pada objek wisata rumah seni dolok sipiak kabupaten simalungun. 2(1), 179–183.

Simanjorang, E. F. S. (2020). Analisa Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Kopi pada Warkop On Mada Rantauprapat. Ekonomi Bisnis Manajemen Dan Akuntansi (EBMA), 1(1), 91–101.

Simanjorang, E. F. S. (2020). Analisa Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Kopi pada Warkop On Mada Rantauprapat. Ekonomi Bisnis Manajemen Dan Akuntansi (EBMA), 1(1), 91–101.

Solomon, Michael R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Sudarsono (2020), MANAJEMEN PEMASARAN: Pustaka Abadi.

Sugiyono (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung : Alfabeta, CV.

Sugiyono (2018). Metode Penelitian Administrasi: dilengkapi dengan Metode R & D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Timbuleng, S., Tumbel, A. L., & Lintong, D. C. A. (2021). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM (Studi Kasus Pada Friska Beauty Studio Tomohon). Jurnal Ekonomi Dan Pembangunan, 9(2), 1178–1184. https://www.mendeley.com/catalogue/7f28c0b4-c199-3e24-a168-6bae78350cf5/

Tjiptono (2010), MEMAHAMI PERILAKU KONSUMEN: Strategi Pemasaran yang Efektif pada Era Digital: PT. Sonpedia Publishing Indonesia.

Tjiptono Fandy, Anastasia Diana (2020) Pemasaran: Penerbit Andi Yogyakarta.

Tjiptono, Fandy. 2020. Pemasaran. Yogyakarta: Andi Offset.2020.pp.21-125

Downloads

Published

2024-06-11

How to Cite

Darmawan, R., & Rahma Ayu, A. (2024). The Influence Of Marketing Mix On Decisions To Purchase Chips At Kreasi Nailah Stores. Jurnal Ekonomi, 13(02), 1281–1297. Retrieved from https://ejournal.seaninstitute.or.id/index.php/Ekonomi/article/view/4686